søndag, august 20, 2006

To kjekke tyske mannfolk


Endelig er masta nede, utan kran(noko John, tidligere eigar av Lazy, ikkje anbefalte...). Men med hjelp av to optimistiske sterke mannfolk gär det fint, nesten... Flaggstanga er forelöbig gaffa fast, det funker til vi fär spikka ei ny :)
Vi stär no forran ein kanal-tur pä 2000 km, ca 230 sluser og eit löfteverk som skal ta oss 38m til vaers. Vi reknar med at det vil ta rundt 2 mäneder för vi er i Port St. Louise, Frankrike og Middelhavet. Ellers er fotoapparatet for tiden kaputt, sä det fär seg nok ein tur til Älvundfjorden för det kanskje vender tilbake. Men vi fär kanskje lurt inn bilder pä andre vis.

"I morra er det kanaler for alle penga"

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hei!=) Hvordan går det? Håper dere har det kjempe fint. *Masse klemmer*

søndag, august 20, 2006  
Blogger Marie said...

heisann söstra..Koselig...koselig.. Alt gär bare bra her og vi er endelig klare for litt slusing... Blir moro! Send meg en mail da og fortell hvordan det gär! Klem elise

søndag, august 20, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hei. 230 sluser høres mange ut. 38m høres derimot ikke så mye ut. Jeg hadde trodd at dere ville stige mer. Det er interessant å følge turen deres. Det blir en leksjon i geografi også for meg.
Hilsen far (en av dem)

tirsdag, august 22, 2006  
Blogger Marie said...

Det er et löfteverk som tar oss 38 m opp i lufta pä en gang!! Vet ikke hvor mange höydemeter vi skal opp og ned, men mange blir det!

tirsdag, august 22, 2006  
Anonymous Anonym said...

Heisann!
denne turen deka ser virkelig kjempespennande ut! sitt i stova til broren min og samboeren hans, og dei er meget imponerte. eg har flytta til bergen, og studerer øk&adm, overraskande, nok. men men. lykke til vidare på ferden!
klem frå solveig, fhs til elise :)

tirsdag, august 22, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hei begge to!!
Flott at dere er kommet så godt igang med turen deres. Fra nå av følger jeg med på siden deres og er litt misunnelig...
Takk for kort,Elise! Selv har det bare blitt èn dagstur med maxien min denne sommeren, men i stedet har jeg seilt sørkysten av Tyrkia i juli - og sist fredag kom jeg tilbake til Bryggen i Bergen etter å ha seilt fra Longyearbyen via Bjørnøya til Tromsø og derfra hele kysten hjem til Bergen. Flott tur med mange opplevelser.
Lykke til videre!!!!!!!!
Arild G.

tirsdag, august 22, 2006  
Blogger Bjørg said...

Kjære gilde kanalfararar (eller morarar?) - seint på kvelden, blaute vitser... det er NMS U det...

Håper slusing og kanalfarting går greit!

Ville bare si at nå har jeg hatt koselig besøk av Hildegunn før hun drar på ettåringsjobb til London, og vi har blant annet beundret bloggen deres!

Dere er kjempeflinke å oppdatere og fortelle, fortsett sånn, folkens!

tirsdag, august 22, 2006  
Anonymous Anonym said...

vidunderlie jenter, så fint å c at dåkker e i live å oppdatert å hele pakka.. Tænke på dåkker støtt å stadi å syns fårræstn at dåkker tar dåkker gått ut på bildan, shøl me mårratryne, Elise. Ikke verst. Stay strong, havfruer. knuseklem fra nord- HannaBanana

torsdag, august 24, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home