onsdag, november 22, 2006





Bildet er av en vaerfast Elise. fort gjort aa bli litt forvirra naar franskmenn feirer at kvinnene i byen jaga bort eit skip i 1720, det ressulterte i at byen slapp unna ein stor pest, saa vidt vi forsto...

Vinter i middelhavet betyr mye vind, saa derfor faar vi sett mye av landlige ting. Altsaa: vi har ligget vaerfaste i 3 dager, men satser paa aa komme oss videre i morra. Stedet vi ligger heter Ciotat og vi har klatra oppaa en klippe (394 moh) som de skryter av at er europas hoyeste. Men der lurer vi kanskje paa om de er litt for hoye paa paera... Noen som vet om vi har noen hoyere??? For dere som lurer.. Elise reiser ogsaa hjem til jul og Lazy er lagt ut for salg. Noen som har lyst paa en skikkelig fin seilbaat fullt utstyrt for bare 80 000?

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Artig at de får oppleve litt lokal kultur og historie! Og så bra at de passar dykk for brutale vindar. Fortset med det! I morgon skal eg endeleg heim. Er spent på kor det blir å møte kvardagen. Gler oss til å sjå dykk i Noreg. Kos frå pappa.

torsdag, november 23, 2006  
Anonymous Anonym said...

Lenge siden sist godt folk:) Skikkeli arti å sjå dåkker igjen altså, sjøl om det e via nettet. Syns sveisen t elise begynne å bli bedre å, godt å sjå at det faktisk e samma jente som før(",)

Skikkeli stolt av begge to altså!! Virkelig imponerende, men som æ hele tia har sagt, så tvila æ ikkje på dåkker to!! Vilje av stål.

Gi ett pip når dåkker nærme dåkker kjente trakter da... Long time no see!!!

Klæmma fra Johannes:)

torsdag, november 23, 2006  
Anonymous Anonym said...

Heisann Marie og Elise!

Høres ut som om dere har hatt ein utrolig bra tur, med mange forskjellige utfordringer og eventyr! Eg misunner dere litt den turen må eg sei! Tusen takk for kortet forresten! Til og med med sjokolade!! Eg har litt dårlig samvittighet for at eg ikkje har svart før ja! Håper dere har det bra!

André

søndag, november 26, 2006  
Anonymous Anonym said...

Prøvde å legge inn ett innlegg her om dagen, men maskina koblet seg selvsagt AV internett før det ble lagra :(

Anyway; wohoo! Jippi! Så bra at du kommer hjem til jul, Elise! Gleder meg masse til å se deg igjen.. Håper det blir tid til både en jentkveld med gjengen og "kvalitetstid" alene med deg :)Når kommer du tilbake? Jeg har fri i 3 uker, så gleder meg vilt til å komme litt vekk fra bøkene..

I helga var vi hjemme. Tung tåke og regn stort sett hele tiden, snøen holder på å renne vekk og det er is på bilveien.. I løpet av de neste to ukene har jeg tre eksamener, takk for lykkeønskninger (I need it). Ellers står diverse julekonserter og jentekvelder på tapetet før jeg kommer hjem til jul 16. evt. 17. des.

Håper det fortsatt går bra med dere. Kos dere i Nice med mamma og pappa. Hører sistnevnte fyller rundt tall i disse tider :)

Og hva kan jeg si? Tusen takk for postkortet :) Tittelen "turens trofaste blogger" er jeg stolt av ;) Klem fra meg til the sailorbabes

tirsdag, november 28, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hei Marie.

Takk for det flotte kortet jeg fikk i dag. Kjempetrivelig.

Har fulgt med dere hver dag.

Vennlig hilsen Sigurd T :-)

onsdag, november 29, 2006  
Anonymous Anonym said...

vi er oså kjempeglade for kort!! og gleder oss til dere kommer hjem!! koos

onsdag, november 29, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home